top of page
Search
  • Writer's pictureRamon Kok

TGIF

The next web heeft een dag waarbij er gewerkt kan worden aan projecten los van de grote case, deze projecten kunnen zelf verzonnen worden. De aankondiging van de TGIF was in de week dat er zelfstandig gewerkt kon worden, waarin ik dus ietsje te lax weer aanneem dat er geen reden is om microsoft teams te checken, om bijvoorbeeld te kijken of er ik zeg maar wat een uitlegsessie komt over wat TGIF inhoud. Deze had ik dus gemist, de vrijdag was ik er wel bij en het was eigenlijk vrij duidelijk wat er gedaan kon worden. Een zelfverzonnen project ondernemen, een eigen probleem oplossen als het ware. In eerste instantie had ik niks voorbereid dus nam ik het initiatief om mij aan te sluiten bij een medestudent. Echter kwam de realisatie snel dat het onderwerp niet iets was wat mij momenteel in staat stelt om het snelst progressie te maken in de gebieden waar ik in wil groeien. Ik had Tjerk gevraagd om zelfstandig aan een project te werken, mits ik natuurlijk een goede pitch neer kon zetten. De kans om zelfstandig te werken aan een project spreekt mij erg aan, van nature ervaar ik een erg significant verschil in productiviteit wanneer ik gefocused alleen werk, of in groepsverband. Ik zie dit dus als een kans om eindelijk een project te ervaren waarbij alles zonder discussie op mijn manier efficiënt gaat. Hieronder de mindmap die ik gebruikt heb om te brainstormen over wat ik een geschikte ontwerpuitdaging vindt om te tackelen.


Ik train nu iets langer dan 3 jaar, en merk eigenlijk dat er niet echt goede apps zijn die efficiënt, gemakkelijk, doelgericht en zonder te veel bullshit iemand in staat stellen om efficiënt een trainingslog bij te houden. Ik wil niet te hard van stapel lopen, en het liefst niet te ver afwijken van design thinking, dus ik ben begonnen met onderzoek en het vastleggen van mijn visie voordat de eerste ontwerpen komen. Als idee had ik om in een bodybuilding forum, een forum te openen waarin mede forumleden hun ideeën en inspraak konden delen die ik kan gebruiken als inspiratie, één lid gaf bijvoorbeeld aan dat hij het zelf bijhield door middel van een groepsapp via WhatsApp waar alleen hijzelf inzat. Ook heb ik een interview gehouden, wat voornamelijk resulteerde in extra bevestiging van mijn aannames en wat inspiratie. Dat mijn aannames bevestigd worden is trouwens niet omdat ik zo goed kan gokken, maar simpelweg omdat ik nu al 3 jaar lang zelf de doelgroep ben, wat ook wel interessant is om te ontwerpen. Ontwerpen voor een doelgroep waar jij zelf ook bij hoort.


En als laatste voor degene die geïnteresseerd zijn in een verdere uitwerking van het idee, een conclusie van de golden circle sessie met iets meer overtuigingskracht:


Conclusie:


Waarom is deze app anders dan de rest? En wat is het USP?

Omdat de rauwe fundamenten van de toegevoegde

waarde van een trainingslog, in een app verwerkt kunnen

worden zonder beperkingen, afleidingen, en onzin wat leidt

tot een slechtere gebruikerservaring. Het gaat om het behalen

van het doel en niet om de toeters en bellen. Deze app legt de

focus op wat fundamenteel is om de gebruiker te ondersteunen.


2 views0 comments

Recent Posts

See All

Solo week

Vorige week hadden we een week de tijd om individueel te werken aan persoonlijke doelen. Voor mij was dit een introductie in front-end web development. Ik had een cursus gekocht op Udemy van 50 uur om

Post: Blog2_Post
bottom of page