top of page
Search
  • Writer's pictureRamon Kok

Minicase

Het is alweer bijna een week verder sinds de laatste minicase.. tijd om een blog te schrijven. In de eerste minicase die er geweest is, hadden we de opdracht gekregen om een toevoeging te bieden aan het productenpakket van "The Imagineers", niet die van Disney, nee die van Leeuwarden, ik bedoel Meppel. Dit moest een reken-en tekentool zijn. Rekenen met windturbines etc.. Niet dat iemand hier enige kennis heeft van wat voor berekeningen dit precies moeten zijn, of dat we deze zelf mogen kiezen, of ergens er tussen in, of ja.. geen idee maar gelukkig was dit ook bijzaak. We hoefden niet onze wiskunde van de havo uit de grond te graven, maar enkele mooie illustraties die een vaag idee geven van wat er berekend kan worden voldeden. Eigenlijk stond het rekenen-en tekenen ook niet centraal in ons concept. Dat bepalen wij wel lekker zelf, we zijn toch ontwerpers? Of is dat ietsje te brutaal? Misschien zijn jullie wel geïnteresseerd in wat ons concept is, misschien ook niet aangezien ik niet verwacht dat velen dit zullen lezen, en degene die het lezen zullen het al wel meegekregen hebben. Toch laat ik het zien, want het is mijn blog... En het is mijn verantwoordelijkheid als ik het goed herinner om mijn werk, en ervaring op de minor te documenteren in deze blog.


Nou hier komt "ie"


Het was een groepsproject, en met de gehele groep zijn we tot het concept gekomen waarbij we informatie inwinnen van de gebruikers, en tegelijkertijd de gebruikers informeren. Meer kennis, inlevingsvermogen, en vroegtijdige voorlichting leidt namelijk naar meer draagvlak. Vraag maar aan The Imagineers!


Nu had ik de mooie taak om de eindontwerper, redacteur.. hoe noem je zo iemand ook al weer? te zijn. Er waren een aantal prototypes gemaakt, en in overleg werden de beste elementen van de ontwerpen geïnventariseerd om in het uiteindelijke ontwerp terug te laten komen. Nu ga ik jullie niet het hele project laten zien, of nou ja.. ik herinner me dat ik nog een mock-up had gemaakt dus het kan wel. Windst is de naam, gevonden door Ramon, alleen dan die andere. Dus daar kan ik geen credit op nemen. Wel voor het design, maar het was, is, en blijft, zoals altijd bij CMD, een groepsproces. Waarbij iedereen invloed gehad heeft op het eindresultaat.



10 views0 comments

Recent Posts

See All

TGIF

Solo week

Vorige week hadden we een week de tijd om individueel te werken aan persoonlijke doelen. Voor mij was dit een introductie in front-end web development. Ik had een cursus gekocht op Udemy van 50 uur om

Post: Blog2_Post
bottom of page